الأحد، 30 أغسطس 2009

اتمنى الموت

انا تعبانه جدا حسه انى ولا حاجه مع ان اعتبر اتقدمت شويه لكن حسه ان الناس كلها بتجرحنى حتى اهلى وياريت اهلى دى امى هيه الام ممكن تكره؟هيه الام تقدر تقسى؟طب ياترى مين أولى انا البنت الى باباها سيبها وهيه 15سنه ولا اخواتى الرجاله الى واحد متجوز ومخلف والتانى خاطب؟؟؟؟؟ياترى مين الى محتاج اهتمام وحنان؟؟؟؟؟؟المشكله انا لما حد بيزعلنى بحس انى عايزه ابوظ الدنيا تانى وارجع للى كنت فيه...بحس ان ماما بتحب اخواتى اكتر منى وبحس انها متهميه بيهم اكتر منى مع ان انا الى محتاجه حب واهتمام وديما اى حاجه اى حاجه بينى وبينها تدخلهم وتخلى كل واحد يتحكم فيا شويه كنت زمان بقولهم انتو مالكوش دعوه انا ابويا عايش بس دلوقتى ابويا مات مش عارفه اقولها ولو قولت امى عايشه امى نفسها تقولى لا ليهم وتحكمهم فيا كل ده ممكن يهون لكن لما توصل الاهانه والاحراج ادم الاغرب ادام نسايب اخويا ده الى مقدرتش استحمله كل مره كنت انجرح واسمع كلام وحش ووصلت لمره جرأت اخويا يمد ايده عليا وياريتها اخدت موقف تقولى اخوكى واقول معلش الموضوع بنا اخواتى امى بس يوصل ادام الناس ميحترمونيش لالالالالا وده الى مش هقبله حتى لو الناس قالت عليا قليلت الادب مينفعش تردى اتهزء واتهان وميحترمونيش ومينفعش ارد طب اذاى....ماما كانت لو حد من اخواتى ما اكلش ممكن ماما تتحايل عليه بالساعات انا ما اكلتش سيبوها تخبط راسها فى الحيط لا وايه فى رمضان وياااااااه لما حد يسئلك مالك وتقوله عندى اكتئاب يقوم سايب كلامك وسائل اخوك على الاكل حلو هههههههه يا بقى لو حد ده امى ومن ما بابا مات وانا بيتصرف عليا اوكى بس كل كلمه بتتقالى احنا مش فرض علينا نصرف عليكى اومال فرض على مين؟؟؟؟؟؟؟؟معاش ابوكى واتذل بقى بكل حاجه بتتعملى مع ان اتعملت لاخواتى واكتر كمان بس لا كان ابوهم عايش لكن انتى ابوكى مات مات...انا لوحدى مفيش صحاب مفيش اهل.....انا من الساعه دى مش عايزه اعيش معاهم ولا عايزه اعيش مع حد عايزه اعيش لوحدى لدرجة عايزه اشوف شغل مهما كان مهما كان بس يبقى دخله كويس واقدر ابعد عنهم....بس تفتكروا هما هيسبونى فى حالى انا مفتكرش.....ليه يابابا موتت وماخذذتنيش معاك ليييييييه !!!!!!!!!!!!!!

هناك 8 تعليقات:

  1. السلام عليك
    ربنا موجود وكريم ومش هينساكى تأكدى من ده
    فى اوقات مانا بحس انى مرفوض ولوحدى ومشلاقى حد يساعدنى كان بيمدلى ايده وينشلنى من همومى
    بس الصبر
    الصبر
    مريت بمواقف مشابهه وفكرت زيك كده
    ما تياسيش من رحمة ربنا
    وحياتك بتاعتك انت امانه غاليه ربنا ادهالك
    وربنا يصلحلك الحال

    ردحذف
  2. العزيزة مثليه
    اولا رمضان كريم و ربنا يتقبل
    ثانيا انا قريت كلامك وضايقني جدا عارفة ان في مجتمعنا البنت بيكون في عائلات كتيرة مهدور حقها او تعامل كأنها نكرة بس صدقيني الكلام ده مش هيدوم خليكي صبورة و والدتك اكيد من خوفها عليكي + معتقدات قديمة عن اكسر للبنت ضلع يطلعلها 24 بتتصرف كدة وصدقيني هي ملهاش ذنب ارجوكي تهدي و تصبري و تخليكي مثال البنت الطائعة و صدقيني لو فضلتي صابرة و هادية ومطيعة ربنا هيكرمك و هتتغير والدتك معاكي شويه شويه وهتحسي انك بترضي ضميرك و ربك و امك اما لو نفرت حتزيد المشاكل و احتمال تلجئي لحاجات توصلك لطريق مسدود و الحكاية تتعقد و مش هتستفيدي بالعكس
    كوني هادئة و صدقيني مرحلة و هتعدي بس اوعي تتصرفي غلط و تحطمي حياتك

    تحياتي

    ردحذف
  3. اولا شكرا ليك يامجاهد ربنا معانا كلنا ويصبرنا

    ثانيا يا مثليه وجدت ذاتها ابقى مثال للبنت المطيعه ده مش هيبقى طوع ده هيبقى مذله المشكله انى لما بقول حاضر مبتتشفش ان ده ادب منى لا بتتشاف انى انا مقدرش اقول اصلا غير كده انا حسه انى مش قادره استحمل اكمل معاهم مره يا اما هموت يا اما اموت نفسى شكرا ليكى من اجل اهتمامك

    ردحذف
  4. عزيزتي اصبري صدقيني بكرا كل شيئ هيتغير بس انتي اهدئي ووجودك هنا اكيد بيصبرك و اكيد ليكي اصحاب كتير بيحبوكي و جنبك احنا كلنا هنا عشان بعض
    تقبلي تحياتي و خالص ودي

    ردحذف
  5. الله يكون ف عونك يا رشا..

    مش عارف اقول حاجه غير اللي اخواتي قالوها فوق..

    لكن ادعي الله..و حاولي تتعاملي مع المشاعر..و ما تخليهاش تأثر على نفسيتك..و لو انه صعب..

    الله يقويكي و يساعدك و يسعدك

    ابتسمي :)

    تحياتي

    ردحذف
  6. ربنا يهون عليكى
    ويخفف عنك .. لسه فيه امل
    متفقديش ايمانك بربنا وبالحياة الحلوة
    طول ما انتى عايشة الموت هيجى هيجى
    لكن كل لحظة بنعشها مش هترجع

    حاولى تقربى من ربنا اوى
    وهتحسى طعم الدنيا اختلف :)

    ردحذف
  7. مثليه بس قررت اتعالج ربنا معايا ومعاكى وشكرا لتعليقك اريد التعرف عليكى

    ردحذف
  8. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف